پیش بینی بورس فردا «یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۳»

پیش بینی بورس 1

دوران پادشاهی بورس شروع شده است؟

فوری؛🚨 مجوز مشروط شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو

توکلی، سخنگوی شورای رقابت خبر داد:
🔹در مصوبه اخیر شورای رقابت بنا شد تا به خودروسازان اجازه داده شود در صورت افزایش تولید بتوانند خودرو‌های مازاد از برنامه تولید را با قیمت جدید عرضه کنند.

🔹اگر خودروساز بتواند در هر یک از محصولات بیش از برنامه تعیین شده توسط وزارت صمت، محصول تولید کند، می‌تواند خودرو‌های مازاد را با قیمت جدید عرضه کند تا مشوقی برای افزایش تولید باشد.

🔹بر اساس فرمول یا دستورالعملی که شورای رقابت به وزارت صمت داده، این وزارتخانه قیمت را محاسبه می‌کند. در مصوبه جدید عنوان شده که ابلاغ قیمت نیز توسط وزارت صمت انجام شود. | تسنیم


photo 2024 01 06 18 26 51

🔵 خبر قیمت گذاری جدید خودرو، توسط شورای رقابت هم تایید شد

بالاخره تسنیم و شورای رقابت هم راضی شدند!

سخنگوی شورای رقابت: خودروسازان در صورت افزایش تولید، خودرو‌های مازاد از برنامه تولید را با قیمت جدید عرضه میکنند.


شاخص هم وزن در مقابل شاخص کل با رشد ۳۱۶ واحد مواجه بود و به ۷۵۷,۷۵۰ واحد افزایش یافت. نمادهای “خودرو”، “فولاد” و “خساپا” بیشترین تأثیر مثبت را داشتند، در حالی که “اخابر”، “میدکو” و “همراه” بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

در روز امروز، حدود ۶ میلیارد و ۸۶۰ میلیون سهم، اوراق مالی و حق تقدم در ۳۸۳ هزار معامله در بورس تهران معامله شدند و ارزش کل آن به حدود ۴۵ هزار میلیارد ریال ارتقا یافت.

همچنین، شاخص فرابورس در پایان معاملات امروز با کاهش ۱۲ واحدی به ۲۶,۱۸۱ واحد رسید. در بازار فرابورس امروز، حدود ۳ میلیارد و ۹۵۴ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش تقریبی ۹۵,۴۴۴ میلیارد ریال در ۲۲۷ هزار معامله مبادله شد.

پیش بینی برای بازار فردا این است که شاخص کل با افزایش ۵,۳۱۵ واحد در روز شنبه و ورود ۶ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار، اما از روز یکشنبه شاخص افت داشته و سرمایه‌گذاران ۳۰۴ میلیارد تومان را از بازار خارج کرده‌اند.

تغییرات در شاخص‌ها در هر روز از هفته جاری نیز نشان داد که بازار دو هفته متوالی در مسیر نزولی حرکت کرده است. در مجموع هفته، ۸۷۸ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد و میانگین خروج روزانه ۱۷۶ میلیارد تومان بود.

همچنین، روند کاهشی در ارزش معاملات خرد سهام مشاهده می‌شود و میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته گذشته ۴,۶۸۳ میلیارد تومان بوده که با کاهش ۸ درصدی نسبت به هفته قبل مواجه شده است.

این وضعیت نشان دهنده ادامه روند نزولی در بازار است، که به خروج سرمایه حقیقی از بازار همراه بوده و افت معاملات خرد سهام را نیز نشان می‌دهد. این موارد به همراه عدم اطمینان در بازار اقتصادی و عملکرد ضعیف برخی شرکت‌ها، مؤید این نکته است که بازار ممکن است با ادامه روند نزولی مواجه شود.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!