عیدی بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳ چقدر است

photo 2024 01 06 15 03 35

تاریخ واریز عیدی بازنشستگان :

علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی تهران):

🔸براساس اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت عیدی بازنشستگان این سازمان از ۱۵ اسفندماه‌ آغاز خواهد شد.

🔸بنا بر اعلام دولت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و علاوه بر این رقم نیز ۵۰۰ هزار تومان برای عائله‌مندی و به ازای هر فرزند تحت تکفل ۲۰۰ هزار تومان تحت عنوان عیدی واریز خواهد شد

درخواست برای افزایشِ عیدیِ کارگران بازنشسته: حداقل دو پایه دستمزد به بازنشستگان پرداخت شود

✅ایلنا نوشت:

🔹«تمام سال دریافتی و حقوق‌مان از بازنشستگان دولت کمتر است، چرا شب عید، یکباره به فکر برابری می‌افتند و به ما به اندازه بازنشستگان صندوق‌های دولتی عیدی می‌دهند»؛ یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان و از اعضای سابق شورای اسلامی کار، با طرح این سوال خواستار پرداختِ «عیدی کارگری» به بازنشستگان تامین اجتماعی شد.

🔹او افزود: سالهاست که یکی از اصلی‌ترین مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی، پرداخت عیدی کارگری است؛ این مطالبه را در دولت‌های مختلف مطرح کرده‌ایم اما متاسفانه هیچ زمان گوش شنوایی نبوده است.

🔹به گفته فرجی، مدیرعامل تامین اجتماعی که حرف آخر را در مورد رقم عیدی بازنشستگان این سازمان می‌زند باید بداند با عیدی کارمندی، کارگران بازنشسته شب عید شرمنده خانواده‌هایشان می‌شوند.

عیدی این افراد طبق قانون کار است

🔸موسسه ما زیر مجموعه نیروهای مسلح است، اما قرارداد ما بر اساس قانون کار است و بیمه‌ی ما نیز بیمه تامین اجتماعی است. آیا باید عیدی پایان سال بر اساس عیدی کارمندان دولت پرداخت شود یا باید طبق قانون کار دو پایه حقوق پرداخت کنیم؟

🔸آرمین خوشوقتی کارشناس روابط کار:عیدی کارگران مشمول قانون کار که در دستگاههای دولتی و نهادهای عمومی شاغل به کار هستند، باید طبق قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاههای مشمول قانون کار مصوب ۱۳۷۰/۱۲/۶ پرداخت گردد.

جزئیات عیدی بازنشستگان/ چه کسانی ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عیدی می‌گیرند؟

میرهاشم موسوی( رئیس کانون بازنشستگان کارگری):

🔸میزان عیدی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است؛ در این میان مبلغ عیدی بازنشستگان متاهل ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، متاهل دارای یک فرزند ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، متاهل دارای ۲ فرزند ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و متاهل دارای ۳ فرزند ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

🔸بنای ما بر این است که قبل از اینکه عیدی زیرمجموعه و کارکنان اداری خود را بپردازیم، حقوق بازنشستگان را واریز کنیم که امسال هم همین کار را انجام می‌دهیم، اما فعلا زمان دقیقی را اعلام نمی‌کنیم تا بررسی‌ها برای تامین منابع نهایی شود.

پرداخت عیدی ۴ میلیون تومانی بازنشستگان نفت

🔵👈مستمری و مقرری آبان‌ماه بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت به همراه مبلغ چهار میلیون تومان «عیدانه میلاد امام حسن عسگری (ع)»، امروز شنبه واریز شد.

🔵👈به گزارش خبرنگار ایران چطور صندوق بازنشستگی کارکنان نفت اعلام کرد: مستمری و مقرری بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت به همراه مبلغ ۴ میلیون تومان «به‌عنوان عیدانه مناسبتی» امروز شنبه (۲۰ آبان‌ماه) پرداخت شد.

🔵👈به مناسب میلاد امام حسن عسگری (۲ آبان‌ماه) هیات‌ رئیسه صندوق‌ها پیشنهادی را به‌منظور پرداخت عیدانه به بازنشستگان و بازماندگان محترم صندوق‌ها تصویب کرد که هفته گذشته مراحل تصویب نهایی آن تمام شد. خانواده بازماندگان صندوق بازنشستگی کارکنان نفت نیز مانند سایر پرداختی‌ها به‌ تناسب سهم، این مبلغ را همراه با مقرری ماه آبان دریافت کردند.

مبلغ دقیق عیدی بازنشستگان امسال : 

عیدی سال جاری کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید شورای عالی کار، حداقل و حداکثر عیدی کارگران در سال ۱۴۰۲، به ترتیب ۱۰۶,۱۶۵,۶۸۰ ریال و ۱۵۹,۲۴۸,۵۲۰ ریال است.

🟡👈به گزارش کانال شبکه خبری بازنشستگان حداقل عیدی سال ۱۴۰۳ که کارگران در اسفند ماه ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند، معادل ۱۰۶,۱۶۵,۶۸۰ ریال خواهد بود (با توجه به افزایش حداقل دستمزد روزانه کارگران در سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۱,۷۶۹,۴۲۸ ریال).

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!