تعیین دستمزد کارگران | حقوق کارگران ۱۴۰۳ چند درصد افزایش می یابد + حقوق اداره کار ۱۴۰۳

حقوق کارگران

تعیین حقوق و دستمزد سال آینده کارگران امروز ساعت ۱۵

🔵👈نماینده کارگران درباره سبد معیشت: کجای دنیا در مهمانی‌ها و پذیرایی‌ها از لیمو ترش استفاده می‌شود؟!

✅ محسن باقری عضو شورای عالی کار :

🔹️ جلسه طولانی دیروز شورای‌عالی‌کار، بدون نتیجه تمام شد.

🔹️ اینکه گروه کارفرمایی و دولت، با تغییر و دستکاری سبد معیشت، با اسم و شعار غنی کردن سبد اما در واقع به ارزان‌سازی آن اقدام می‌کنند، قابل پذیرش نیست! با آوردن میوه‌ای مانند خربزه مگر می‌شود تنوع غذایی سبد را افزایش داد؟! ملاکی که در اقلام میوه، در سال ۹۵ به توافق رسیدیم سیب، پرتقال و موز می‌باشد. امسال آقایان لیموترش و خربزه را اضافه کردند! نمی‌دانیم کجای دنیا در مهمانی‌ها و پذیرایی‌ها از لیمو ترش استفاده می‌شود؟! واقعا گروه کارگری را چه فرض کرده‌اند؟!

🔹️ با چنین ترکیبات و تنوعاتی، می‌خواهند این ذهنیت را ایجاد کنند که ما سبد معیشت را غنی و متوع کرده‌ایم! اما این اقدام صرفا ارزان سازی سبد است.

🔹️ در خصوص پخش گزینشی جلسه دیروز هم باید خاطر نشان کنیم که صرفا بخشی را پخش می‌کردند که خودشان می‌خواستند! و حتی در پخش زنده جلسه هم جانب عدالت رعایت نشد و البته این موضوع یقینا از دید بینندگان هم پوشیده نماند!

🔹️ گروه کارگری به هیچ وجه  تن به پذیرفتن چنین سبدی غیر واقعی، یا رقم‌هایی کذایی نخواهد داد؛ کما اینکه امروز مخالفت کرده و مصوبه را امضا نکردیم.

🔹️ ادامه جلسه، به ساعت ۱۵ امروز موکول شد.

افزایش حقوق کارگران یکی از موضوعات حیاتی در حوزه‌ی اقتصاد و اجتماع است که همواره مورد توجه می‌باشد. این مسئله به عنوان یک ابزار اصلی برای بهبود شرایط زندگی افراد و کاهش تفاوت‌های اجتماعی در جوامع مطرح می‌شود. افزایش حقوق کارگران منجر به افزایش قدرت خرید آن‌ها، بهبود سطح معیشت و کاهش فقر و تضادهای اجتماعی می‌گردد. همچنین، این اقدام می‌تواند به تحریک رشد اقتصادی کمک کند، زیرا افزایش درآمد کارگران باعث افزایش تقاضا برای کالاها و خدمات می‌شود و در نتیجه تولید و اشتغال نیز افزایش می‌یابد. از این رو، تلاش برای افزایش حقوق کارگران یکی از اهداف اصلی سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی بسیاری از کشورها است.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!